Van jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in gedrag: wat beweegt mensen en waarom gedragen mensen zich zo verschillend? Ik had een boek over autisme gelezen en vond dat superinteressant. Ik had mij dan ook voorgenomen om (ortho-)pedagogiek of culturele antroposofie te gaan studeren en mij verder te verdiepen in menselijk gedrag. Na de pedagogische academie (nu pabo) werd mij echter een baan aangeboden in het speciaal onderwijs. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen, met het idee altijd nog verder te kunnen leren. Van al mijn plannen leek weinig meer terecht te komen toen ik op vakantie mijn man leerde kennen en ik naar het buitenland vertrok. Ik ben getrouwd met een lieve Griekse man, vandaar mijn achternaam. We hebben verscheidene jaren in Griekenland gewoond, waar ook onze twee zoons zijn geboren. Weer terug in Nederland wilde ik graag weer met kinderen en jongeren werken. Ik vond een geweldige baan bij “Woldyne”, trainingsinstituut voor lvb-jongeren. Omdat er sprake was van veel gedragsproblematiek wilde ik mij daar graag in specialiseren. Daarom heb ik de Master Special Educational Needs gedaan met uitstroomprofiel gedragsproblematiek, waar ik afstudeerde als gedragsspecialist (Master SEN). Om meer met deze kennis te doen ben ik gaan werken als ambulant begeleider bij de Ambelt op reguliere scholen en begeleidde ik met veel passie rugzakleerlingen. Door de invoering van het passend onderwijs hield deze functie helaas op te bestaan.
Niet alleen kwam ik tijdens mijn loopbaan veel in aanraking met kinderen en jongeren met AD(H)D (symptomen), maar ook in mijn persoonlijke leven werd ik geconfronteerd met deze uitdaging. Het was een openbaring toen mijn zoon gediagnosticeerd werd met ADD. Plotseling vielen de puzzelstukjes op hun plek; de kenmerken die ik bij hem herkende, zag ik ook terug bij mezelf. Dit was het moment waarop ik besefte dat AD(H)D niet alleen een professionele interesse was, maar ook een persoonlijk vraagstuk dat in mijn eigen familie speelde.
Deze ontdekking was voor mij een keerpunt. Het motiveerde mij om een specifieke opleiding te volgen gericht op het begeleiden van kinderen en jongeren met AD(H)D. Met veel toewijding heb ik de opleiding voor coach gevolgd bij ADHD-centrum Nederland te Delft, onder de inspirerende leiding van Cathelijne Wildervanck en haar baanbrekende methode “Hoe haal je het uit je hoofd”. Deze ervaring heeft mij niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk verrijkt.
In 2014 was ik klaar om mijn passie en kennis te delen met de wereld. Ik opende de deuren van mijn eigen coachingpraktijk “True Colors”, waar ik kinderen en jongeren met AD(H)D begeleid om hun ware potentieel te ontdekken en te omarmen. Met elke cliënt die ik help, word ik herinnerd aan de reis die ik zelf heb afgelegd – een reis van begrip, acceptatie en groei.
Persoonlijke groei en ontwikkeling staan bij mij hoog in het vaandel. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe inzichten en kennis over AD(H)D en gedrag. Of het nu gaat om het bijwonen van congressen of het deelnemen aan webinars, ik grijp elke kans om te leren en mezelf te verbeteren.
Mijn interesse heeft me ook geleid tot het verkennen van positieve neuroplasticiteit. Ik heb ontdekt dat dit bijzonder waardevol is voor mensen met AD(H)D, die vaak worstelen met hun zelfbeeld. Daarnaast heb ik trainingen in mindfulness gevolgd, die niet alleen mijzelf, maar ook mijn cliënten ten goede komen. De technieken en oefeningen die ik heb geleerd, pas ik toe in mijn praktijk, zodat ook zij kunnen ervaren hoe krachtig een moment van rust en zelfreflectie kan zijn.
Mijn missie is om kinderen, jongeren en volwassen met AD(H)D hun innerlijke kracht te laten (her-)ontdekken en zichzelf kunnen en durven zijn. In mijn coachingpraktijk “True Colors” gaan we samen op zoek naar de mogelijkheden die in jou schuilen om jouw unieke zelf te laten stralen.
Anurag ten Klooster te Amsterdam
www.academievoorleven.com
Anurag ten Klooster te Amsterdam
www.academievoorleven.com
Eveline Ruitenberg
www.evelineruitenberg.com
Maaike Brookhuis te Apeldoorn
www.samen-zien.nl
Rick Hanson te Freiburg en USA
www.positiveneuroplasticity.com
Monique Thoonsen te Apeldoorn
www.7zintuigen.nl
George Smits te Utrecht
Leer faalangst bij jongeren reduceren! – Medilex Onderwijs
Agnes Oosterveen-Hess te Rijssen
www.ikleeranders.nl
Cathelijne Wildervanck te Delft
www.adhd-nederland.nl
Windesheim te Zwolle
Educational Needs | Master in deeltijd | Windesheim
Comenius Academie te Zwolle
RSG te Epe
www.rsgnov.nl
Heb je een vraag? Of wil je een intake gesprek aanvragen? Vul het formulier in en ik bel je snel terug.
Ik help mensen, met onder andere AD(H)D, die snel overprikkeld raken en voor wie de wereld soms een complexe puzzel lijkt, om meer rust en ruimte te creëren, zodat ze beter met obstakels en uitdagingen om kunnen gaan. Ik leg uit hoe hun brein werkt, waardoor ze zichzelf beter begrijpen. En met begrip komt veerkracht. Ze krijgen meer energie en focus. En ontdekken hun eigen echte kleuren zodat hun unieke zelf weer gaat stralen.
Werkgebieden:
© 2014 – heden: